از چه نوع موکتی انتخاب کنیم؟

در اين وبلاگ با انواع چمن مصنوعي، كفپوش هاي pvc و موكت اداري و تايل آشنا خواهيد شد

سه شنبه ۲۴ مرداد ۰۲

از چه نوع موکتی انتخاب کنیم؟

۱۲ بازديد

انتخاب یک موکت داخلی آسان نیست، زیرا چندین معیار باید در نظر گرفته شود: بودجه شما، مکانی که در آن نصب می شود، جنس آن یا رنگی که به بهترین شکل ممکن می آید. و انتخاب رنگ مناسب یک کار تخصصی موکت است، به خصوص که یک انتخاب بد می تواند دکوراسیون شما را خراب کند.

برای انتخاب رنگ مناسب، باید چندین سوال از خود بپرسید:

رنگ های غالب مبلمان، دیوارها و پارچه ها کدامند؟
کف جایی که موکت گذاشته می شود چیست؟
موکت چه تاثیری باید در فضای داخلی من بدهد؟
اتاق چقدر روشن است؟
Tapis André Viau برای پاسخ دادن به این سؤالات عادت کرده است. امروز قصد داریم در مور اینکه چگونه موکت کثیف را تمیز کنیم صحبت کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

رنگ ها چه تاثیری بر ما دارند؟
قبل از انتخاب رنگ برای پرفروش ترین موکت منطقه خود، مهم است که درک خود را از آنها درک کنید، زیرا رنگ ها فضای یک فضا را تغییر می دهند و بر همه ما تأثیر می گذارند.

بطور کلی:

رنگ های روشن فضاها را به صورت بصری روشن و بزرگ می کنند.
رنگ های تیره گرم ترند و فضا را صمیمی تر و راحت تر می کنند.
رنگ ها نیز با احساسات ما بازی می کنند. قبل از انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی خود، باید هدف خود را بدانیم:

اگر بخواهیم تمرکز کنیم و کار کنیم، می توانیم رنگ های گرم و پرانرژی را انتخاب کنیم.
اگر به دنبال آرامش و آرامش هستید، مثلاً در اتاق خواب، رنگ گرمی مانند آبی را انتخاب خواهید کرد.
در نهایت، رنگ موکت شما باید با بقیه هماهنگ یا متضاد باشد:

اگر آنها را هماهنگ کنید، نتیجه هماهنگ تر و آرام تر خواهد بود.
اگر با تن های مختلف تضاد داشته باشد، فضاهای پویاتری به دست خواهید آورد.

تشک های دیوار به دیوار ما را کشف کنید
نحوه انتخاب رنگ مناسب و روش های مختلف ترکیب آنها
بیایید ببینیم بسته به اینکه رنگ‌ها چه رنگ‌هایی هستند چه احساسی به ما می‌دهند…

داغ: قرمز، صورتی، نارنجی و زرد.
سرد: سبز و آبی.
خنثی ها: خاکستری، بژ، سفید و سیاه.
 

چه زمانی یک موکت با رنگ گرم (قرمز، صورتی، نارنجی و زرد) را انتخاب کنیم؟
رنگ‌های گرم واضح‌ترین رنگ‌ها هستند: آنها "پر انرژی" و محرک در نظر گرفته می‌شوند. آنها با اعتماد به نفس، قدرت و اشتیاق همراه هستند.

قرمز، برای یک موکت خیره کننده
قرمز یک رنگ محرک است، اما همیشه باید در استفاده از آن متعادل باشد. مانند مشکی، قرمز نیز در صورت انتخاب رنگ نادرست می تواند تهاجمی باشد.

به همین دلیل است که وقتی می خواهید یک نقطه کانونی یا کنتراست در اتاق نشیمن، راهرو یا اتاق غذاخوری ایجاد کنید، موکت قرمز عالی است.

صورتی، برای موکت در رنگ های مد روز
در حالی که موکت های صورتی هنوز در اتاق خواب ها و حمام ها محبوب هستند، صورتی کم رنگ به طور فزاینده ای در اتاق نشیمن محبوب است. صورتی بسیار زنانه و گرم است، اما مراقب باشید سایه‌ای خیلی براق انتخاب نکنید.

اگر دکوراسیونی بیش از حد زنانه یا رمانتیک نمی خواهید، صورتی کم رنگ انتخابی عالی است. شما می توانید یک موکت صورتی با نقش های به وضوح قابل مشاهده انتخاب کنید.

نارنجی، رنگی که شادی می بخشد
نارنجی با شادی، اشتیاق، خلاقیت، جذابیت و اراده همراه است. این رنگی است که هیچ کس را بی تفاوت نمی گذارد: ما آن را دوست داریم یا از آن متنفریم.

باز هم، باید لحن را در نظر بگیرید: نارنجی مایل به قرمز بیشتر با میل، اشتیاق و لذت همراه است تا با شادی و شادی.

زرد، برای موکتی که می درخشد
زرد مانند همه رنگ های گرم با شادی و انرژی همراه است. رنگ زرد جای خود را در اتاق نشیمن دارد زیرا به اتاق انرژی می بخشد و در عین حال فضایی دلپذیر برای مهمانان شما دارد. استفاده از اجسام زرد نیز یکی از ترندهای دکوراسیون سال 2021 است.

تشک های دیوار به دیوار ما را کشف کنید
چه زمانی باید موکتی را با رنگ‌های غیرفعال (سبز، آبی یا بنفش) انتخاب کرد؟
رنگ های سرد با آرامش، راحتی، درون نگری و آرامش همراه هستند. آنها نسبت به رنگ های گرم کمتر به چشم می آیند، به تمرکز کمک می کنند و اثر آرامش بخشی دارند.

سبز، برای موکتی که آرامش و طراوت را به ارمغان می آورد
رنگ سبز امکان ایجاد فضاهای تازه و مدرن را فراهم می کند.

سبز رنگ طبیعت است و با هماهنگی و امنیت همراه است. ما معمولا در اتاق هایی که رنگ سبز وجود دارد احساس خوبی داریم.

سایه های مختلف سبز معانی کاملا متفاوتی دارند:

سبز آبی حس محافظت را ارائه می دهد،
سبز تیره با جاه طلبی، حسادت و طمع همراه است.
سبز زیتونی نماد آرامش درونی است،
سبز مایل به زرد می تواند تا حدودی ناسالم باشد.
یکی از ترندهای سال، دادن جنبه «طبیعی» به دکوراسیون داخلی آن است. اگر می‌خواهید از این نوع دکوراسیون استفاده کنید، می‌توانید چند گیاه در اتاقی که موکت های پرزکوتاه خود را در آن قرار می‌دهید اضافه کنید.

محبوب ترین قالیچه ها: به سادگی بی انتها و همه کاره است. آبی اغلب با هوش، وفاداری، اعتماد، دریا و آسمان مرتبط است. آرامش، آرامش و آرامش را تداعی می کند.

موکت‌های آبی در اتاق‌هایی که رنگ‌های سفید، زرد، خاکستری یا سایر سایه‌های آبی غالب هستند، ترکیب بسیار خوبی دارند. آنها برای تزئین حمام، اتاق خواب و اتاق نشیمن عالی هستند. و از آنجایی که آنها آرامش و استرس را کاهش می دهند، موکت های آبی می توانند در ادارات و اماکن تجاری نیز مفید باشند.

در مورد اتاق نشیمن، می توانید رنگ های مختلف را با هم ترکیب کنید، برای مثال اگر دیوارها دارای رنگ های خنثی هستند، یک موکت آبی "عمیق" را انتخاب کنید.

اگر به دنبال فضایی مجلل هستید، موکت آبی نیمه شب چاره کار است. این سایه ترکیبی زیبا از مالیخولیا و آرامش است. یک جایگزین نزدیک، انتخاب رنگ بنفش تیره است که رنگ آن اغلب با کیفیت و تجمل همراه است.

چه زمانی باید موکتی را در رنگ های خنثی (خاکستری، سفید، بژ و مشکی) انتخاب کرد؟
رنگ های خنثی برای متعادل کردن فضاهایی که خیلی گرم یا خیلی سرد هستند عالی هستند. تزیین اتاق با رنگ های خنثی انتخاب خوبی است، موکت هایی با رنگ های خنثی جزو پرفروش ترین ها هستند.

خطر انتخاب یک موکت با رنگ خنثی، خسته کننده کردن دکوراسیون است. یک راه حل برای جلوگیری از این امر، خرید یک موکت با شخصیت، به عنوان مثال با تراش یا نقش های نامنظم است.

قهوه ای، برای دکوراسیون سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل
یک موکت قهوه ای ضخیم به راحتی لکه ها را پنهان می کند. این یک انتخاب همه منظوره است: به خوبی با آبی، سبز، بژ، سایر سایه های قهوه ای و حتی زرد، 2 رنگ عالی برای دکوراسیون سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل هماهنگ می شود.

سفید، برای تزئین خالص
موکت‌های سفید مترادف با خلوص، کاملاً در فضاهای رنگ روشن یا تک رنگ یا در محیط‌های جنگلی قرار می‌گیرند.

موکت سفید جلوه تمیزی به شما می دهد، اما مراقب روی دیگر سکه باشید: موکت های سفید بدیهی است که کثیف ترین هستند.

اگر این رنگ را انتخاب کردید، مقاله ما را با عنوان "نحوه نگهداری و تمیز کردن موکت" ببینید تا سال ها درخشندگی آن را حفظ کنید. یا به فروشگاه ما در چگونه موکت مناسب انتخاب کنیم مراجعه کنید تا از مشاوره ما استفاده کنید.

خاکستری، برای دکوراسیون مدرن
بر خلاف سفید، خاکستری به راحتی تمیز می شود و یک موکت خاکستری به خوبی لکه های خود را پنهان می کند. موکت های خاکستری در دکوراسیون سبک نوردیک یا مینیمالیستی بسیار خوب هستند. همچنین با دیوارهای آجری و کف‌های بتنی کاملاً ترکیب می‌شود.

به طور خلاصه، خاکستری نیز مانند سایر رنگ های خنثی به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب می شود. و اگر قصد دارید فضای داخلی خود را با موکت پله ای تزئین کنید، خاکستری می تواند بهترین متحد شما باشد.

موکت های پله ای ما را کشف کنید
مشکی، برای دکوراسیونی با گرایش مینیمالیستی
اخیرا، حمام، آشپزخانه و اتاق نشیمن با لوازم جانبی سیاه رنگ پر شده است. موکت‌های مشکی برای پنهان کردن انواع لکه‌ها عالی هستند، اگرچه گرد و غبار نیز گاهی بیشتر قابل مشاهده است.

قبل از انتخاب موکت مشکی، باید نوری را که وارد اتاق می شود در نظر بگیرید. باید نور طبیعی کافی داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است کمی تاریک باشد. یک ترفند برای روشن کردن این رنگ، ترکیب آن با گیاهان و گل ها است.


به کمک یک کارشناس موکت نیاز دارید؟
در اینجا نکاتی برای محبوب ترین رنگ های موکت آورده شده است، اما موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند که می توانند خانه شما را زیبا کنند. ما می توانیم با کمک به شما در انتخاب موکت مناسب با توجه به سلیقه، بودجه و معیارهای مختلف ذکر شده در این مقاله به شما کمک کنیم.

منبع : https://www.tapisandreviau.com/comment-choisir-couleur-tapis/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.