چرا بايد موكت پشمي بخريم

در اين وبلاگ با انواع چمن مصنوعي، كفپوش هاي pvc و موكت اداري و تايل آشنا خواهيد شد

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۰۲

چرا بايد موكت پشمي بخريم

۱۲ بازديد

صدها سال است كه موكت هاي پشمي از نظر كيفيت و دوام شهرت دارند. مترادف با تجمل ، آنها همچنان يك موكت فوق العاده محبوب براي صاحبان خانه و در بخش خانه سازي و مهمان نوازي هستند.

پشم به عنوان يك الياف مي تواند فشار را تحمل كند ، داراي زيبايي زيبا و خواص عالي براي حفظ ظاهر است. همچنين در صورت مراقبت مناسب از ماندگاري بالايي برخوردار است و زماني كه زمان تعويض موكت هاي موجود فرا مي رسد ، سرمايه گذاري عالي خواهد بود. اگر قصد خريد موكت جديد را داريد ، پشم قطعاً يك گزينه مناسب است.

با اين حال ، براي درك واقعي اينكه آيا موكت پشمي بهترين انتخاب براي شما است ، بياييد انواع مختلف موكت پشمي موجود و نقاط قوت و ضعف اين گزينه كفپوش همه كاره را بررسي كنيم.

انواع موكت پشمي
موكت هاي پشمي در درجه اول در دو قالب مختلف موجود هستند: موكت 100٪ پشمي يا موكت هاي مخلوط پشم 80/20. سپس هر دو مخلوط را مي توان در قالب هاي پهن يا كاشي موكت توليد كرد و بسته به مكان و نحوه استفاده از موكت هاي پشمي ، انعطاف پذيري در روش نصب را ايجاد مي كند.

موكت 100٪ پشمي / موكت پشمي طبيعي
ما به عنوان انسان ، از زماني كه براي اولين بار نحوه برش پشم نرم و كركي را از گله هاي گوسفند كشف كرديم ، صدها ، اگر نه هزاران سال ، از پشم براي ساخت كفپوش استفاده مي كنيم. موكت 100٪ پشمي (موكت 100 پشمي يا موكت پشمي طبيعي نيز ناميده مي شود) به موكت هايي بافته شده از اين منبع خالص اشاره دارد.

بهترين پشم براي توليد 100٪ موكت پشمي ، پشم "رشته اي" است. اين نوع پشم را مي توان در نژادهاي گوسفند واقع در بريتانيا و نيوزلند يافت و بسياري از موكت ها حاوي پشم نيوزلند و پشم انگليسي هستند.

پشم بريتانيايي حجيم ، سفت است و بافت منحصر به فردي را ارائه مي دهد در حالي كه پشم نيوزلند بسيار نرم تر و سفيدتر است ، كه اين را به ماده اي ايده آل براي طرح هاي سايه روشن يا روشن تر تبديل مي كند. تصور مي شود كه پشم مرينوس نيوزلند از كيفيت بالاتري برخوردار است ، با اين حال ، نژادهاي گوسفند از سراسر جهان مي توانند پشم با كيفيت برابر و اغلب با ويژگي هاي منحصر به فرد خود توليد كنند.

فراتر از پشم گوسفند ، موكت هاي پشمي طبيعي نيز مي توانند از خز حيوانات ديگر با كتهاي مودار مشابه مانند لاما ، آلپاكا ، بز و حتي شتر توليد شوند!

موكت پشمي 80/20 / موكت ميكس پشمي
موكت پشمي داراي قدرت ذاتي است و لزوماً به فيبر ديگري براي بهبود عملكرد آن نياز ندارد ، اما در شرايط خاص و به دلايل خاص اغلب با الياف ديگر ، در درجه اول بافتهاي بشر ، مخلوط مي شود. اين دورگه ها به عنوان موكت هاي پشمي 80/20 ناميده مي شوند كه به آنها موكت مخلوط پشمي يا موكت مخلوط پشمي نيز گفته مي شود.

ممكن است توليدكنندگان به دلايل مختلف مانند بهبود انعطاف پذيري الياف ، مقاومت در برابر لكه و دوام يا تسهيل رنگ آميزي و چاپ ، از مواد مصنوعي در نخ استفاده كنند.

بهبود خواص موجود موكت هاي پشمي با افزودن الياف مصنوعي باعث شده است كه موكت هاي پشمي 80/20 محبوبيت فزاينده اي پيدا كنند. موكت با دوام تر با همان زيبايي و ارگونوميك 100٪ پشم يك سرمايه گذاري مناسب براي هر صاحب خانه يا مشاغل است.

مزاياي موكت پشمي
موكت پشمي فرقي نمي كند كه موكت 100٪ طبيعي پشمي يا تركيب پشم 80/20 را در نظر بگيريد ، طيف وسيعي از مزايا را دارد. در زير ، ما در مورد چند مزيت موكت پشمي براي لكه گيري بحث خواهيم كرد.

دوام و استحكام
پشم با دوام طولاني مدت خود عملكرد فوق العاده اي را ارائه مي دهد. داراي چروك طبيعي ، استحكام و قابليت ارتجاعي است ، به اين معني كه مي تواند "برگشتي" را ارائه دهد. به عنوان چنين فشرده سازي شمع ، علائم رديابي و سايه به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. به همين دليل است كه موكت هاي پشمي مي توانند ظاهر خوب خود را در طول سالها ، اگر نه دهه ها حفظ كنند.

مقاومت در برابر خاك و آلودگي
پشم يك فيبر كاملاً طبيعي است كه حاوي روغن هاي طبيعي است. اين روغن ها در برابر كثيفي مقاوم هستند و ساير خاكهاي بر پايه روغن را دفع مي كنند. علاوه بر اين ، از آنجا كه پشم يك الياف مات است ، ديدن خاك سخت تر مي شود ، بنابراين موكت شما به طور طبيعي تميز به نظر مي رسد. در بيشتر موارد ، تنها چيزي كه براي حفظ ظاهر خوب موكت خود نياز داريد جاروبرقي معمولي است.

راحتي و گرما
هيچ چيز لوكس تر از راحتي و گرماي موكت پشمي نيست. پشم به عنوان يك عايق گرم كننده خانه شما عمل مي كند و از اين رو به سرمايه گذاري كم مصرف و لذت بردن از آن در ماه هاي سرد زمستان مي انجامد. پشم همچنين صدا را جذب مي كند و خانه را در برابر پژواك و سر و صداي خانواده محافظت مي كند.

مقاوم در برابر آتش و قابل اشتعال
پشم به طور طبيعي مقاوم در برابر آتش است و سرعت اشتعال بسيار كمي دارد. به اين ترتيب ، موكت هاي پشمي يك ماده فوق العاده ايمن براي موكت در خانه يا محيط تجاري هستند. در صورت بروز آتش سوزي ، الياف موكت به جاي سوختن ، ذوب مي شوند و اگر از گسترش آتش جلوگيري نكنند ، سرعت آن كاهش مي يابد.

پاييز دوستانه
سيم پيچ طبيعي و نرمي موكت هاي پشمي به عنوان يك بالشتك عمل مي كند و از آسيب جدي ناشي از افتادن جلوگيري مي كند ، چه از كودكان خردسال و چه از افراد مسن. هنگامي كه موكت هاي پشمي و هتلي با دوام روي يك زيرانداز با كيفيت خوب نصب مي شوند ، اين امر بيشتر تقويت مي شود ، كه مي تواند از ديگر مزاياي آن در برابر سقوط جلوگيري كند.

پوسته هاي الياف پشم گرد و غبار را تا زماني كه جاروبرقي بماند نگه مي دارد ، كه هرگونه ذرات شناور در جو را به حداقل مي رساند. استفاده از جاروبرقي با كيفيت خوب گرد و غبار و خاك را قبل از ايجاد سوزش از بين مي برد. علاوه بر اين ، پشم يك فيبر طبيعي "هوشمند" است و مي تواند به ايجاد فضايي متعادل در هر خانه كمك كند ، به اين معني كه توانايي جذب رطوبت هوا را نيز دارد و پس از خشك شدن جو ، آن را باز مي گرداند.

طبيعي و پايدار
پشم روي گوسفندان يا حيوانات مشابه كه نياز به برش منظم دارند رشد مي كند. قيچي بخش مهمي از مراقبت از اين حيوانات است و به همين دليل هر سال مقدار جديدي از پشم براي صنعت موكت موجود است كه اين ماده را 100٪ طبيعي و كاملاً پايدار مي كند.

مواد تجزيه پذير
پشم در خاك تجزيه پذير بوده و نيتروژن ، گوگرد ، دي اكسيد كربن و آب توليد مي كند كه همه مواد مغذي گياه هستند. اين امر باعث مي شود موكت هاي 100٪ پشمي به عنوان يك انتخاب عالي براي كفپوش مورد توجه قرار گيرد ، زيرا تمركز ما بيشتر بر حفاظت و حفظ جهان طبيعي است.

معايب موكت پشمي
به طور طبيعي ، هيچ چيز كامل نيست و خريد موكت هاي طبيعي يا مخلوط پشم داراي معايبي است كه در زير ذكر شده است.

هزينه اوليه
در حالي كه پشم به عنوان يك ماده ارزان و فراوان است ، هزينه بالاي موكت هاي پشمي ناشي از پردازش و توليد يك محصول "لوكس" و همچنين هزينه تميز كردن و نگهداري محصول در طول عمر آن است. با اين حال ، موكت هاي پشمي كه از آنها مراقبت مي شود بسيار بيشتر از ساير مصالح دوام مي آورند ، اين هزينه در مقايسه با جايگزيني منظم موكت هاي ديگر حتي بيشتر خواهد شد.

مقاومت در برابر لكه
اگرچه پشم به طور طبيعي در برابر آلودگي و مايعات حاوي روغن مقاوم است ، اما مستعد رنگ آميزي توسط مايعات بدون روغن ، به ويژه مايعاتي با رنگدانه قوي مانند شراب يا قهوه است. رنگ اجسام خارجي به الياف پشمي مي چسبد و برداشتن آن ممكن است مشكل باشد ، اگر غيرممكن نباشد ، بنابراين با دقت روي موكت پشمي خود رفتار كنيد.

جاذب بودن
موكت هاي پشمي بسيار جاذب هستند و اگرچه اين مي تواند ويژگي خوبي براي از بين بردن رطوبت هوا باشد ، اما در مورد ريختن يا قرار گرفتن منظم در معرض آب ، مانند داخل يا نزديك حمام ، چندان خوب نيست. حجم بيشتر آب مي تواند الياف پشم را اشباع كند و با گذشت زمان منجر به ايجاد كپك مي شود و باعث تغيير رنگ و بوي نامطلوب مي شود.

منبع: birchcarpets

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.